Claus Morten Pedersen er tilbake i AC for å innovere PEOPLE LAB.™!

Video og digital samhandling skal få en enda viktigere rolle når neste generasjons PEOPLE LAB.™ skal utvikles. Claus er på plass for å lede den tekniske utviklingen.


Claus Morten er utdannet journalist og videoprodusent med erfaring fra NRK, TV2, Scootr, Ferskvann og Clutch Media. Han har jobbet med strategisk rådgivning, innovasjonsprosesser og medieproduksjon for både nasjonale og internasjonale kunder gjennom 20 år.

«Målet mitt er at vi klarer å løfte PEOPLE LAB.™ som metodikk videre – ved å forenkle, forbedre og øke kvaliteten – slik at vi kan tilby enda bedre løsninger til våre kunder.» Claus vil ha ansvar for den tekniske utviklingen, men i tillegg til å være god på teknologi, er Claus veldig glad i å jobbe metodisk og prosessuelt, med workshops og innovasjonsarbeid satt i system.

På spørsmål om hvorfor han valgte å komme tilbake til The Assessment Company, sier Claus «For det første er det ikke mange selskaper som gir kundene denne muligheten til å bruke video på et høyt nivå. I tillegg har selskapet vokst, og det er mange spennende mennesker som jeg gleder meg til å jobbe i team med. Innovasjons- og teknologiprosesser kan ikke gjøres alene – det må vi jobbe med sammen i team.»

Innovasjon og teknologi henger sammen med strategi. Covid-19 har fremskyndet behovet for digitalisering og innovasjon – og bedrifter får øynene opp for hvor viktig dette er. Vi gleder oss til å ha Claus med på laget igjen som vår Head of PEOPLE LAB.™ and Digital Innovation.

Visste du at når Claus ikke driver i PEOPLE LAB.™ så trives han best i vannet? Han har dykkersertifikat og elsker bølgesurfing.