TINE søker Lønnskonsulent
TINE har en av Trondheims største økonomifunksjoner, og nå søker vi ny medarbeider til vår lønnsavdeling. Har du lyst til å bli med på laget?
Hvorfor jobbe i TINE?
Fellestjenester Økonomi er et av de største fagmiljøene i Midt-Norge som benytter tverrfaglig kompetanse for å realisere utvikling, automatisering og internkontroll over finansiell rapportering.
Vi snakker spennende arbeidsoppgaver i et sterkt og erfarent fagmiljø. Et godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer som bryr seg om hverandre og sammen utvikle fremtidens økonomifunksjon.
Om TINE
TINE er en ledende, norsk merkevareleverandør som daglig leverer produkter over hele Norge. Rundt 10 500 bønder på 8 500 gårdsbruk er fundamentet for TINEs forretningsdrift. Hver dag lager vi produkter med lidenskap og kjærlighet til tradisjoner bygget gjennom mange år på en rekke meierier i landet vårt. Vi tar også ansvar for å fremme småskalaproduksjon og mangfold. Vår forretningsidé er å foredle rene og naturlige råvarer til god og sunn mat. Det skal vi gjøre i nært samspill mellom natur, landbruk, forbrukere og handel. Vi tror at framtidens vinnere er de som utvikler og produserer produkter og tjenester på en måte som forener globalt samfunns- og miljømessig ansvar med egen lønnsomhet.
TINE har meierier over hele landet i tillegg til flere norske og utenlandske hel- og deleide datterselskaper, som bl.a. Diplom-Is, Wernersson Ost i Sverige og Norseland Inc. i USA. TINE Meieriet Bergen holder til i et nytt og moderne anlegg på Espehaugen ved Flesland. Her produseres det TINE-melk og fløte, samt Sunniva juice.
Strategi frem mot 2025
Økt vekst – Vi må klare å tjene mer penger enn vi gjør i dag. Økte kostnader spiser overskuddet vårt og dette begrenser mulighetsrommet vi har.
Bedre konkurransekraft – Vi må finne bedre og mer effektive måter å gjøre ting på – hver eneste dag, for å holde tritt med konkurransen i markedet.
Trygge rammevilkår – For at eierne til TINE, melkebøndene, skal kunne investere og tenke langsiktig må de også føle seg trygge på handlingsrommet består
Solid fundament – Det handler om kultur, samhandling, kompetanse og gjennomføringsevne. For å nevne noe. Dette skal gjennomsyre alt. På tvers av områdene.
Vi skal bidra til det gode liv. Enten du er bonde på gården, ku på enga eller hjemme ved frokostbordet. Vi er en viktig drivkraft i et Norge som spirer og hvor økonomiske verdier skapes. Samtidig vokter vi over de umistelige verdiene samfunnet hviler på. De som ikke måles i kroner og øre. Og vi skal ta vare på jorda vår. Det er ikke bare her vi jobber og bor, den er selve forutsetningen for alt som lever.
Organisasjonskart
Rollen
TINE har en av Trondheims største økonomifunksjoner, og nå søker vi ny medarbeider til vår lønnsavdeling. Vi ser etter en lønnsmedarbeider med solid erfaring og kompetanse innen fagområdet lønn. Vi trenger deg som både jobber godt i et team og effektivt selvstendig.
Dette er rollen for deg som liker å skaffe deg overblikk, anvende din fagkompetanse og bidra til å utvikle beste praksis i lønnsprosessen sammen med dine kollegaer. Du har høy faglig kompetanse og er god på å bruke systemer og digitale verktøy for å effektivisere.
Lønnsavdelingen er en del av Fellestjenester økonomi, som i dag har 38 ansatte. Vår avdeling består av 10 ansatte, som har et godt sosialt og faglig utviklende miljø. Stillingen rapporterer til lønnssjef Anita Enga.
Arbeidsoppgavene vil i hovedsak bestå av lønnsadministrative oppgaver som:
- Registering, vedlikehold, kontroll og avslutning av arbeidsforhold
- Lønnskjøring og utbetaling
- Behandle og kontrollere reiseregninger og utlegg
- Refusjonsbehandling av sykepenger og foreldrepenger
- Ferie og fraværsoppfølging
- Oppfølging mot MP pensjonskasse
- Motta og utføre utleggstrekk
- Behandle variable tillegg og trekk
- Deltaker i utvikling og forbedringsprosjekter
Vi tilbyr spennende arbeidsoppgaver i et sterkt og erfarent fagmiljø. Et godt arbeidsmiljø med dyktige kollegaer som bryr seg om hverandre og sammen utvikler vi fremtidens økonomifunksjon.
Kandidatprofiler
Riktig kandidat er forbedrings – og utviklingsorientert, og proaktivt ser etter muligheter innenfor ansvarsområdet. Vi ser etter deg som evner å prioritere og finne løsninger som sikrer effektiv og stabil drift med god kvalitet.
Faglige kompetanser
- Bachelorgrad eller tilsvarende relevant økonomisk utdanning
- Relevant erfaring innen lønnsfag
- Høy faglig kompetanse innen lønnsprosesser og lønnssystem
- Erfaring med prosessarbeid og internkontroll
- God teknologiforståelse
- God kompetanse i effektiv bruk av verktøy som Excel o.l.
- Lang praktisk erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
Fremdriftsplan
Søknadsfrist: 11. mai
Førstegangsintervju: 19. mai
Andregangsintervju med case: uke 21
Finaleintervju: uke 22